Kwaliteitsmanagementsysteem

Binnen Plastica zijn wij continue gericht op beheersing en verbetering van de bedrijfsvoering (processen) binnen de organisatie met als doel continu verbeteren van het product. Wij zijn sinds 1997 ISO gecertificeerd en ons kwaliteitsmanagementsysteem is een samenhangend geheel van afspraken die ervoor zorgen dat iedereen in de organisatie doet wat nodig is om onze organisatiedoelen te realiseren. Dit kan zijn op het gebied van kwaliteit, maar ook van milieu, arbomanagement en veiligheid, met als einddoel klanttevredenheid.

ISO 9001:2008
NEN-EN-ISO 9001 specificeert eisen voor een kwaliteitsmanagementsysteem van een organisatie die moet aantonen dat zij in staat is om consequent producten en diensten te leveren die voldoen  aan de eisen van de klant en aan de van toepassing zijnde wet- en regelgeving. Daarnaast is het doel de klanttevredenheid te verhogen door het systeem doeltreffend toe te passen, met inbegrip van processen voor verbetering van het systeem alsmede de borging van het voldoen aan eisen van klanten en aan eisen uit van toepassing zijnde wet- en regelgeving. Alle eisen in deze internationale norm zijn algemeen en bedoeld om toepasbaar te zijn op elke organisatie, ongeacht haar type of omvang of de producten en diensten die zij levert.